Reviews Overview
The best review categories for Direct Energy are the order experience, rated at 3.6 out of 5, and their customer service, rated at 3.6 of 5.
5 Stars
29%
 
4 Stars
14%
 
3 Stars
0%
 
2 Stars
43%
 
1 Stars
29%
 

Review from andrew

On-line signup with direct energy
In less that 10 minutes Kim had me setup for the fixed plan for electricity.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Andrew from Binghamton, NY on December 7th, 2017
Wow, that's great to hear that our customer care agent Kim was able to take care of your needs efficiently. We will be sure to forward this feedback to the appropriate team. Thank you for choosing Direct Energy. Happy Holidays! - Jane
— Direct Energy


Recent Good Review from andrew

On-line signup with direct energy
In less that 10 minutes Kim had me setup for the fixed plan for electricity.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Andrew from Binghamton, NY on December 7th, 2017
Wow, that's great to hear that our customer care agent Kim was able to take care of your needs efficiently. We will be sure to forward this feedback to the appropriate team. Thank you for choosing Direct Energy. Happy Holidays! - Jane
— Direct Energy


Most Recent 5 Star Reviews

2 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
On-line signup with direct energy
In less that 10 minutes Kim had me setup for the fixed plan for electricity.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Andrew from Binghamton, NY on December 7th, 2017
Wow, that's great to hear that our customer care agent Kim was able to take care of your needs efficiently. We will be sure to forward this feedback to the appropriate team. Thank you for choosing Direct Energy. Happy Holidays! - Jane
— Direct Energy
Direct energy
My experience was very good.He explained everything that I need to know.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Carolyn Walker from Brooklyn, NY on March 16th, 2017
Hi Carolyn, thank you for the feedback. Thank you for being a valued customer. Have a nice day! - Cole
— Direct Energy



Most Recent 4 Star Reviews

1 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Very satisfied..
Everything seems fine.no problems and good service..
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Donald from New York City, NY on March 16th, 2017
Thank you for the review, Donald. We are pleased to hear that you have enjoyed the experience while being with us. Have a fantastic day! - Cole
— Direct Energy



Most Recent 2 Star Reviews

3 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Moving on from Direct Energy
I've been a Direct energy customer for several years. Upon renewal for the contract, I received a letter for my gas & one for electric usage. There is no place in the letter & or contract that says "To call Us to renew". I want cancelling so I thought, I should be ok where I am, and I will be in my plan. Well no, I was wrong. I'm on second bill that is sky high because of the new rates... Why isn't my supplier going to Bat for me? They are just squeezing me for more money. I did get $100 in a prepaid VISA to compensate for last months charges, but nothing for the same high rate again this month. Bastards. Can't adjust their billing statements? What a crock of crap. Buyer beware....
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Disappointed_NY from Rochester, NY on April 1st, 2019
Good Afternoon,

Renewals may be processed via phone, live chat or in the online portal. The renewal notices are issued as a notification of the current contract expiration date. We do apologize if the renewal notice was not thorough enough to explain how to renew the account. I am glad you received the $100 Visa gift card. Once enrollments and/or renewals are submitted, it can take 1-2 bill cycles to take effect on the billing. Should you have any additional questions or concerns, please feel free to reach out to us via phone, live chat or email. Thank you and have a pleasant day!

-Marie
— Direct Energy
Bait and Switch Billing Practices
Our electric bill more than doubled and for months we soul-searched to determine what we were doing to use so much power. Then I went online and looked at the rate we were paying vs. NYSEGs rate at the same time. We were regularly paying DE as much as 3X NYSEGs rate. So we switched back yesterday.

After speaking with NYSEG, we learned that DE lured us away from NYSEG a year ago or so into a slightly cheaper fixed-rate plan with a fixed term. We took the bait! Then when that term was up we were put on a sky-high variable rate. Had we stuck with NYSEGs low (and regulated) variable rate we woul have saved hundreds!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Bait And Switch Billing Tactics! from Lancaster, NY on January 11th, 2019
We are sorry to hear that you have seen a price increase. We would be happy to review this further and work to locate a more affordable plan. Please email us at dedigitalcare@directenergy.com with your account details and we would be happy to follow up. -Allie
— Direct Energy
Renew or PAY
I didn't renew and they put us on a plan that costs 14.5/kwh! They offered a $75 rebate. I think I paid thousands too much over the past years I didn't notice. My average bill is over $200, and I currently owe $900.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

DaveyKilledByWatts from Victor, NY on May 31st, 2018
We apologize for our delay in response to your review, but we do want to let you know that we do take each one very seriously and we want to try to resolve this for you. In regards to your rate plan, without your consent, we won't put you on a new fixed rate. We want to make sure that your rate plan is chosen by you based on what works best for you and your budgeting, but we can completely understand how you would feel upset over your current pricing. If this is still the pricing you are on, please email us at dedigitalcare@directenergy.com so we may investigate this for you and come to a resolution! Thank you -Kate
— Direct Energy



Most Recent 1 Star Reviews

2 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Over charging Rochester NY customers by 300 percent
Get off this scam ASAP, just switch to RGE
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Carey from Webster, NY on September 1st, 2020
Hi, I am deeply sorry for any confusion this may have caused you. I certainly understand where are you coming from. One of the benefits to be with Direct Energy is that we offer price protection which is giving you the peace of mind knowing that your rate won't change during the contract versus to the local company that offers a variable plan so you take the risk of paying a higher rate during the high season. We would like to clarify any confusion you may have. Please connect with us through www.directenergy.com We are looking forward to hearing from you soon! - Emma / Digital Care
— Direct Energy
Keep an eye on your bill
I was on a fixed rate plan for my house with Direct Energy. When the fixed rate contract ended I did not sign up for another fixed rate contract and was automatically shifted to market rate pricing. Over time their "Market Rate" has crept higher and higher each month. My shop, an couple hundred yards from the house, is on a market rate plan with Ambit New York. The rate charged on my February bill from Ambit is .05902. The rate from Direct Energy is .174487. Nearly 3 times higher! So, what is the true market price? Is Ambit selling power at less than market value? I doubt it.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Dave from Locke, NY on February 15th, 2019
Hi Dave. We understand how important it is to keep prices down. Market rates change multiple times during the year which is why our customers can lock into a price thats guaranteed for 12, 24, or even 36 months in some cases. We would be happy to help locate rate options in your area. Just email your account information to dedigitalcare@directenergy.com and we will follow up! Thanks, Allie
— Direct Energy



Recommended Electricity Plans